SCHIEDAM - De Bonte Koe Chocolade maakt in samenwerking met het Rotterdamse bedrijf Upfront een chocolade-eiwitreep. Deze reep is vanaf vandaag te koop.
Upfront is in januari 2020 opgericht met als doel voeding eerlijker te maken door producten te ontwikkelen met alle ingrediënten en voedingswaarden op de voorkant van de verpakking, ofwel voeding die je als consument begrijpt. "Dit leidde tot transparantere productontwikkeling, eerlijkere bedrijfsvoering en uiteindelijk betere producten", schrijven de oprichters van Upfront op hun website. Het bedrijf is gevestigd in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.
De door De Bonte Koe in samenwerking met Upfront vervaardigde repen zijn te koop via de website van Upfront en in de vijf winkels van De Bonte Koe. De repen zijn van het merk Upfront en tonen op de wikkel duidelijk alle ingrediënten en voedingswaarden. Ook het logo van De Bonte Koe staat op de voorkant van de wikkel.
Het assortiment van Upfront is onderverdeeld in de categorieën eiwitten, producten voor krachtsport, producten voor duursport, supplementen, gear (uitrusting) en downloads, zoals een gratis cursus etiketten van voedingsmiddelen lezen. In de categorie eiwitten verkoopt Upfront onder meer eiwitrepen in verschillende smaken. De eiwitreep wordt ook Engelstalig aangeduid als ‘protein bar’. Het assortiment van Upfront wordt nu uitgebreid met de chocolade-eiwitreep die in de productieafdeling van De Bonte Koe aan de Lange Haven 54 in Schiedam wordt gemaakt. Deze chocoladereep bevat 20 gram eiwit per 100 gram. De normale chocoladerepen van De Bonte Koe bevatten circa 5 gram eiwit per 100 gram. De chocolade-eiwitreep is van veganistische melkchocolade.
“Er zijn wel al eiwitrijke chocoladerepen verkrijgbaar, maar het product dat wij nu samen met Upfront op de markt brengen is uniek in die zin dat de reep bestaat uit hoogwaardige chocolade, die gemaakt is van biologische cacaobonen”, zegt Amy Klein die samen met haar broer Connor eigenaar is van De Bonte Koe.
“Het is goed voor onze ontwikkeling als ambachtelijk chocoladebedrijf om samen met Upfront - waar transparantie, eerlijke bedrijfsvoering, oprechtheid en verfrissend social media gebruik zeer expliciete onderdelen van de bedrijfsvoering zijn - een product te ontwikkelen met functionele toepassing van ingrediënten gericht op sportieve mensen die zeer bewust hun voeding kiezen. Mensen die kiezen voor eiwitrijke voeding op die momenten dat zij dat nodig hebben, bijvoorbeeld voor spieropbouw of -herstel. Hoe fijn is het dan dat wat je eet niet alleen gezond is, maar ook heel smakelijk. Als je dan eens een ‘cheat day’ hebt en deze chocolade-eiwitreep oppeuzelt dan krijg je toch je nodige eiwitten binnen.”
Amy Klein vervolgt: “Het is zeker niet de eerste keer dat we in samenwerking met anderen producten met functionele toepassing ontwikkelen. Eerder dit jaar brachten we in een samenwerking met kunstenaar Bob Mollema onder eigen label repen uit die door toevoeging van paddenstoelen onder meer stress, angstgevoelens en vermoeidheid kunnen tegengaan. Sinds vorige maand maken we voor The Oh Collective bonbons met natuurlijke bestanddelen die de lust kunnen opwekken.”
Naast de winkel aan de Lange Haven 54 in Schiedam (hier worden tevens voor alle vestigingen de diverse ambachtelijke chocoladeproducten handmatig vervaardigd) zijn er winkels in Den Haag (Korte Poten 57 en Piet Heinstraat 59A) en Rotterdam (Lusthofstraat 33A en Nieuwe Binnenweg 112). Ook beschikt het bedrijf over een chocolade-automatiek aan de Hoogstraat 69 in Schiedam.
De website van De Bonte Koe vind je onder het navolgende adres:
https://debontekoe.nl/
De website van Upfront vind je onder het navolgende adres:
https://upfront.nl/
Het Instagram-account van Upfront (met 142k volgers) vind je onder het navolgende adres:
https://www.instagram.com/upfront/
Foto boven het artikel: Jelle de Vries van Upfront (links) en Connor Klein van De Bonte Koe (rechts)
Foto onder: Upfront chocolade-eiwitreep ofwel proteïne chocoladereep