SCHIEDAM - Deze stoeptegel op de Oranjestraat is een dag na melding via de BuitenBeter-app nog opstekend, schreven wij maandag. Dinsdagavond is deze nog steeds opstekend. We legden er gisteravond een rolmaat langs.
Ongeveer drie centimeter is het boven de stoep uitstekende randje. Dat blijkt in de jurisprudentie een gehanteerde grenswaarde te zijn. Boven drie centimeter is een eigenaar van de stoep doorgaans aansprakelijk voor de schade die erdoor mocht zijn ontstaan. In uitzonderlijke situaties kan het ook onder de drie centimeter al aansprakelijkheid opleveren voor de eigenaar van de stoep, in dit geval de gemeente. Deze juridische materie ligt complex. Wat meespeelt is onder veel meer of de eigenaar bekend was met het feit dat de tegel opsteekt.
Dinsdagavond is opnieuw een melding gemaakt via de BuitenBeter-app.
Zie ook ons eerdere artikel:
https://www.deschiedammeronline.nl/artikel/details/deze-stoeptegel-is-dag-na-melding-nog-opstekend
Maandagavond kwam er onder de het artikel betreffende Facebook-post een uitvoerige discussie op gang.
Hieronder lees je de door ons gevraagde reactie van de gemeente (10-8, 17.28 uur)
Meldingen via de Buiten Beter app worden door Irado opgepakt.
Voor het herstellen van losliggende of omhoog staande bestrating hanteren wij een hersteltermijn van 3 werkdagen. Met Irado hebben we een Service Level Agreement van 90%. Dit houdt in dat Irado 90% van de meldingen binnen 3 werkdagen moet afhandelen.
In ons meldingensysteem zijn twee meldingen over stoeptegels binnengekomen. Een ter hoogte van Oranjestraat nummer 35 en een ter hoogte van Oranjestraat nummer 69. Beide stoeptegels zijn inmiddels hersteld.