SCHIEDAM/ROTTERDAM - Als eerste ziekenhuis in Nederland biedt Franciscus een interactieve virtuele recruitmenttool aan. In deze digitale beleving maken potentiële kandidaten een reis door Franciscus en leren zij Franciscus op een interactieve manier als werkgever kennen.
In de virtuele reis leren potentiële kandidaten Franciscus als werkgever, verschillende beroepen én de collega’s kennen. Uniek aan deze tool is dat deze interactief is. Dat betekent dat de gebruiker zelf kiest welke content hij of zij ziet. Door middel van video’s, weetjes, polls, foto’s, verhalen van echte collega’s en een 360-graden-foto maak je een persoonlijke reis door Franciscus.
Aantrekkelijk blijven in een veranderend zorglandschap
Met de nieuwe recruitmenttool blijft Franciscus vernieuwend en aantrekkelijk als werkgever. Corporate Recruiter Kristi Teodorascu bij Franciscus vertelt: 'Met de huidige arbeidsmarktkrapte en de verschillende aan te trekken generaties, willen we voorop blijven lopen. Niet alleen helpt de nieuwe recruitmenttool bij het aantrekken van nieuwe collega's, ook voor het binden en boeien van onze huidige collega’s is deze waardevol.’
Augmented reality
Een bijzondere aanvulling is de implementatie van augmented reality. Bij het scannen van de QR-code op de poster komt de host tot leven in de telefoon van de gebruiker. Benieuwd hoe dit eruit ziet? Scan dan de QR-code in de afbeelding in de bijlage met je mobiele telefoon. Je kunt de beleving ook zonder augmented reality bekijken via deze link: Zet de stap naar Franciscus | Intractive.
Eerder dit kwartaal lanceerde Franciscus de (ver)nieuwe arbeidsmarktcampagne 'Zet de stap naar Franciscus. Maak de stap naar het echte werk’. Deze nieuwe recruitmenttool is een vervolg op deze campagne.