Schiedam wint Nationale Citymarketing Trofee

Schiedam wint Nationale Citymarketing Trofee

SCHIEDAM - Gisteren heeft Schiedam de Nationale Citymarketing Trofee 2023 gewonnen voor steden tot 100.000 inwoners. Deze trofee is uitgereikt aan de gemeente Schiedam en Schiedam Partners voor hun gezamenlijke inspanningen op het gebied van citymarketing.

"De jury noemde het stadsmerk S'DAM, dat in 2016 werd geïntroduceerd, als succesfactor en waardeert dat Schiedam vasthoudt aan de merkstrategie en dat citymarketing en placemaking meer naar elkaar toe groeien", aldus het persbericht van Schiedam Partners.

Dat gaat verder: "De gemeente Schiedam heeft al sinds 2009 een gestructureerde aanpak voor citymarketing. In 2015 is er een onderscheidende en relevante marketingstrategie opgesteld. Vervolgens heeft het Schiedamse ontwerpbureau Vijf890 in 2016 een krachtige en frisse stadsstijl ontwikkeld: S'DAM. In de jaren daarna hebben Schiedam Partners (de organisatie die de citymarketing voor de gemeente Schiedam uitvoert) en diverse stedelijke partners met veel succes inhoud gegeven aan S'DAM, dat inmiddels zowel in Schiedam als buiten de stad een bekend merk is."

Wethouder Anouschka Biekman zegt trots te zijn op het winnen van de Nationale Citymarketing Trofee: "Schiedam heeft inwoners en bezoekers veel te bieden. Het is mooi om te zien dat dit wordt opgemerkt. De trofee geeft waardering aan alle mensen en organisaties die bijdragen aan het zichtbaar maken van de kwaliteiten van Schiedam."

Ook Schiedam Partners geeft aan blij te zijn met de prijs en zegt het als een erkenning te zien van het harde werk dat is verricht. "Het winnen van de Nationale Citymarketing Trofee is fantastisch nieuws en een mooie bekroning voor de inzet van alle betrokkenen. Met S'DAM hebben we een sterk en voortdurend merk neergezet voor de stad. We hebben Schiedam op de kaart weten te zetten als een aantrekkelijke stad om te wonen, werken en recreëren", zegt Harrie Dechering, directeur van Schiedam Partners.

Over de Nationale Citymarketing Trofee (NCT)
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) is een onderdeel van Netwerk Citymarketing Nederland en wordt jaarlijks uitgereikt aan “de beste citymarketinggemeente van Nederland”. De NCT is voor het laatst uitgereikt in 2019 maar in 2023 is zij terug van weg geweest. Er zijn twee categorieën: gemeenten tot 100.000 inwoners en gemeenten met meer dan 100.000 inwoners. De trofee is uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing 2023. Tilburg is de winnaar bij de steden groter dan 100.000 inwoners.

Foto: op de foto v.l.n.r. Ayla Schallig (Schiedam Partners), Carla Vermunt (gemeente Schiedam), Harrie Dechering (Schiedam Partners), Judith Blenke (gemeente Schiedam), Marguise Stearn (Schiedam Partners) (bron foto Schiedam Partners)

16-05-2023