De Schiedammer Online https://deschiedammer.nl/Portals/1/Logo/s-logo.png

Ingrid van Heteren van IG Onderhoud en IG Diensten

Geen schrik van vieze handen

Geen schrik van vieze handen

BEDRIJFSNIEUWS - Ingrid van Heteren (49) is een onderneemster van het zuiverste water, die er echter geenszins voor terugschrikt om zo nodig zelf vieze handen te krijgen. Zij is directeur eigenaar van IG Onderhoud en IG Diensten. De I staat voor Ingrid, de G voor haar levenspartner Gerard de Kok (60). Het bedrijf bestaat in 2019 zeven jaar en heeft een sterke groei doorgemaakt. Het werkt landelijk, is gevestigd in Noord-Brabant en voert veel opdrachten uit in Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en de rest van de groot Rotterdamse regio.

Science Fiction
Het is niet voor het eerst dat ze een bedrijf weet op te zetten. Zij deed dat eerst op geheel ander vlak; ze was namelijk eigenaar van twee goed lopende winkels (in Den Haag en Leiden) in science fiction artikelen, met verzamelaars uit geheel Nederland en van daarbuiten die haar winkels wisten te vinden. Na de verkoop van haar winkels kwam ze in de branche terecht van gespecialiseerde onderhouds- en schoonmaakdiensten, eerst in loondienst en sinds ongeveer vijf jaar als zelfstandig onderneemster.

Alle mogelijkheden in eigen huis
Ingrid is in Aalsmeer geboren. “In de bloemenkwekerswereld zijn we gewend erg vroeg op te staan en lange dagen te maken; dat is in wat ik nu doe niet anders”. Gerard is geboren in Rotterdam. De zoektocht naar een betaalbare bedrijfshuisvesting met veel vierkante meters bracht haar in Noord-Brabant. In het Noord-Brabantse Bosschenhoofd werd een bedrijf met kantoor en loods gehuurd, met een oppervlakte van 900 m2, plus een buitenterrein van 150m2. Het bedrijf heeft die meters nodig voor de uitvoering in eigen huis van de gespecialiseerde schoonmaakdiensten. Zo is er bijvoorbeeld een wasruimte, een droogruimte en een ozonruimte. De ozonruimte is om dingen te kunnen ontgeuren. Veel vierkante meters zijn ook nodig omdat het bedrijf inboedels opslaat, veelal in opdracht van verzekeraars, zolang dat nodig is. Als gedupeerden na een schade dan weer in hun huis terug kunnen, kan de gereconditioneerde inboedel fris en schoon weer terug in het huis geplaatst worden. “We hebben nu een adequate schaalgrootte en we beschikken nu over ruim voldoende eigen materieel. Dat verhoogt je slagvaardigheid en snelheid als je wordt ingezet bij een calamiteit. We hebben inmiddels vier eigen wagens rijden. We zijn binnen 45 minuten in de Schiedam, Vlaardingen en de gehele Rotterdamse regio waar Gerard zijn wortels heeft. Veel van onze opdrachten voeren we in die regio uit. Afgelopen weken nog was er veel werk in Rotterdam Overschie door de wateroverlast. En deze week waren we actief met de ontruiming en het bezemschoon opleveren van een flat in Schiedam.”

Werkzaamheden
Het bedrijf wordt veelvuldig ingezet bij reconditionering, waaronder eerste bereddering na calamiteiten en opvolgend herstellen van de opstalwoning, bedrijfspand) na brand/waterschade,drogers plaatsen, en beredderen van inboedels en benodigde specialistische reiniging. Daarnaast worden normale onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd, zoals schilderwerk, gevelreiniging, periodiek onderhoud. Ook schoonmaakdiensten worden geleverd.

Vet en drek
“Als vrouw krijg ik er vaak waardering krijg voor dat ik ook voor moeilijk en of vies werk mijn neus niet ophaal. Zo was ik onlangs met Gerard en Roy bij een studenten café-restaurant, waar in de kruipkelder een rioleringsbuis was afgebroken. Gerard noch Roy kon door het kleine luik en de smalle doorgang op de goede plek in de kruipkelder komen, met daarin natuurlijk de nodige derrie en resten frituurvet. Ik had nog niet eerder in mijn leven een rioolbuis gefikst. We hebben boven- en ondergronds via telefoon met beeld en woord gecommuniceerd en op basis van de instructies heb ik de reparatie kunnen voltooien. De cafébaas was daar erg blij mee en dat liet hij toen ik mijn hoofd weer uit het luik stak ook duidelijk blijken. Het is fijn als mensen je de credits geven die je verdient; je doet dit werk namelijk niet alleen om je brood te verdienen, maar zeker ook om andere mensen te kunnen helpen. Ik vind het daarom ook een stimulans als we op review-sites een goede beoordeling krijgen. Bovendien kunnen klanten op onze site een reactie zetten. Ook als die eens negatief is - komt gelukkig bijna niet voor -  laten we die staan, maar gaan we wel in gesprek met de klant om te kijken of we hem of haar alsnog tot een tevreden klant kunnen maken.”

 

Laat een reactie achter

Naam:
E-mailadres:
Reactie:
Reactie toevoegen

Meest gelezen: